Které jsou nejlepší reklamní předměty
Asi všichni víme, že bez propagace by se žádná firma dnes na trhu neudržela. Nezáleží na tom, jak dobré výrobky prodáváte, či jak jsou levné. Pokud o vás nikdo neví, tak zákazníky zkrátka mít nebudete. Není tedy divu, že existuje veliké množství marketingových strategií, které se manažeři snaží využít k přilákání zákazníků. Jednou z nich jsou i nejrůznější propagační předměty. Ty se buď rozdávají či prodávají, ovšem za poměrně nízkou cenu. Vždy na sobě mají jméno a logo firmy, leckdy také, pokud je tam dost prostoru, také její heslo. Daný předmět také bývá vyveden ve firemních barvách.
Je však jasné, že zdaleka ne všechny předměty jsou v tomto ohledu stejně účinné. Každý manažer by měl tedy vědět, jaké jsou nejlepší reklamní předměty právě pro jeho firmu, a jak jich nejlépe využít. Jistě, odpověď se může lišit, avšak několik základních charakteristik zůstává. V první řadě je to využitelnost. Je nutné, aby člověk, který danou věc dostane, ji také co nejčastěji a pokud možno beze studu používal. Mělo by se tedy jednat o něco užitečného, co používáme každý den. Tak si totiž bude onen člověk danou firmu v podstatě neustále připomínat, a pokud bude danou věc mít i na veřejnosti, pak stejný efekt uplatní i u ostatních.
Dále jsou to pak výrobní náklady. Ty by měly být co nejnižší, zvláště pokud plánujeme daný předmět dávat zadarmo. I toto totiž musíme započítat do nákladů firmy, a je nutné, aby se nám vložené peníze co nejdříve vrátily, ideálně ve formě zvýšení počtu zákazníků a tedy i tržeb. Pak je tu také velikost. Mělo by se jednat skutečně o drobný předmět. Než jej totiž dáme potenciálním zákazníkům, musíme jej skladovat. A pokud jej budeme mít velké množství, může nám zabrat i skladové prostory, které bychom potřebovali pro své výrobky. Jako ideální se tedy ukazují například propisky či klíčenky, které mnoho z nás používá denně, avšak kter vůbec není problém vyrobit za nízkou cenu. Rozhodně zde však nečekejte kvalitu.